Matchen

Igår lirade vi match mot Öhlins och det var ett glatt gäng som kom till Enebyberg ishall. För att höja stämmningen lite tog jag fram mina fina matchprogram som jag och sivan pysslat ihop, vilket jag tyckte var as roligt! haha oj vad jag garva! vad de andra tyckte om dem vet jag inte men jag hoppas att det inte var ngn som tog illa upp då allting bara var på skojj! =)

Man märkte direkt på alla tejer i laget att det var en plojmatch på g, alla var väldigt flummiga (som vi brukar vara:P) och den där matchfokusen vi brukar ha fanns inte riktigt där.. men som sagt, vi spelade matchen för skojjskull och jag tror att de flesta hade roligt såå.. =)

Vi var inte riktigt på tårna ibörjan av matchen men jag tycker endå att vi var mycket bättre, vi skapade många lägen som vi inte satt (dom hade Hamberg i mål och han är dopad) och vi skapade endå en heldel press.. vi hade inte riktigt marginalerna på vår sida och när Öhlins fick göra ngt mål gav vi typ upp lite (som det händer att vi gör ibland..:P) och resterande tid av matchen ska vi inte tala om.. de flesta höll iaf humöret uppe och överlag var alla glada och nöjda.. hmm okej inte nöjda för ingen är väl nöjd över en förlust.. men Öhlins var iaf riktigt nöjda! =)

Jag gjorde en bra sak under hela matchen, en tackling som faktiskt var hyffsad.. men var det ngn som såg den? naee.. när man äntligen gör ngt som nästan är bra kollar alla bort.. det e ju snällt =P haha


Och självklart fick vi Choklad efter matchen även om jag (hör och häpna) inte tog ngn.. men tack iaf björne =)

När stora sivan är i farten är det svårt för motståndarna att stå upp




Hänger man inte med kan man alltid haka fast å åka bakom




Eller sätta ut ett ben så att vi inte kommer förbi



Är inte målvakten i mål är det okej att tacklas



Men i slutändan var endå alla vänner och ville kramas



Jag undrar vart luckan på Hampan är.....




Hampan leker superman!



Han var bäst på plan! :D



Vii var jätte seriösa :D



Vi hade också duktiga domare =P

 


Det var lite bilder ifrån matchen det.. om man ska sammanfatta det hela då.. kanske är det just bra placeringar i öl-race som krävs för att vinna.. Och Tobbe vi är lite besvikna att du inte gjorde en favorit i repris, det är roligare när du sitter på isen :D och Hampan, det är nog bättre för våran del när du väljer att inte ha skydden på rätt ställen och faktiskt lirar på den tuffa stilen ;) annars då? killarna hade väl förbättrat sig lite, men de kramades fortfarande (se bilden högre upp).. men vad kan man begära? de är ju endå killar! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0