Lördagkväll

Vi lever i en konsumtionsvärld där HA begäret bara ökar..
Jag vet hur jag lever och jag vet hur mina vänner lever, och jag tänka mig hur många av resterande i sverige lever.. vi har ett ha begär som inte går att stilla, lite vill ha mer, men i vårat fall kanske man ska säga mycket vill ha mer?
Jag läste en rolig historia idag som gick ut på att två kvinnor gick till ett varuhus för att finna sig en man, öppna dom dörren på ett plan var de tvugna att välja en man därifrån.. och de fick inte vända neråt..de började på våning ett där dom fick erbjudande om en bra man, fortsatte uppåt till plan två och fick erbjudande om en ennu bättre man, fortsatte ändå uppåt, på 3 planet var det en nästintill perfekt man men de ville endå ha mer.. på 4:e planet fick de erbjudande om dröm männen, men de nöjde sig inte och gick upp till 5:e och sista planet där det visade sig att det inte fanns några män, så det fick snällt gå ut därifrån utan ngn man när de hade haft chansen till drömmarnas man... vad vill jag då ha sagt med det här? ja vet inte riktigt, men vi blir nog aldrig nöjda...vi har de senaste mobilerna med mp3 spelare och kamera m.m. endå ska vi ha de senaste digital kamerorna och självklart en ipod.. vi måste även ha våran egen dator (gärna bärbar) och de senaste tillbehören... vi ska ha de där 1500kr jeansen även fast vi vet att vi inte behöver dom, likaså de där 5 tröjorna vi köpte som vi vet att vi bara kommer att använda ngn gång.. och vinterjackor, en ny märkesjacka varje år ala, minst 5000 kr.. är det verkligen nödvändigt, är det ngt mer fel på jackan från förra året mer än att vi har "tröttnat"? skulle inte tro det va, köper man en vinterjacka av märkesslag ska den hålla ett antal år och är det då nödvändigt att köpa en ny varje år då? jag förstår våra föräldrar om de säger nej.. här blir vi skit sura om vi inte får en jacka för 5000 kr per år, och i ett annat land blir en unge överlycklig för att den får mat för dagen.. jag vet, man kan inte tänka så, men jag vill mer visa att vi är väldigt giriga.. vi ska alltid ha det senaste, inom allt och som sagt vi lever i en konsumtionsvärld, så kanske har vi dåligt inflytande på varandra?

Jag spenderade några timmar i täby med Emma idag, och jag kan säga att det gick åt mkt pengar.. man lämnar bara fram kortet och sen är det klart.. jag ska snart våga mig in på internetbanken och se vad förödelsen blev.. men innan dess kan jag berätta att jag köpte ny mobil (den första av de fem jag visat tidigare), en väska (precis en sån jag letat efter!! :D:D:D ) och så en bh och ett par trosor :)

Dagens köp:


Kommentarer
Postat av: cattis

Hmm, du har en poäng där... hehe men, men- Fin väska! Var köpte du den?

2008-11-01 @ 20:33:30
URL: http://vitanova.blogg.se/
Postat av: cattis

Haha mkt bra smak! :D Typ allt köpt av dig :) Tror du valde helt rätt, låter som en shysst mobil som kan hålla ett tag! jag ska inspektera vid tillfälle!

2008-11-01 @ 20:38:04
URL: http://vitanova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0