Hur tänker folk?

Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig just nu. Hur fan tänker folk när de röstar in ett rasistiskt (ja de är rasistiska!) parti i vår riksdag så att de ev. får en vågmästarroll?! Jag blir faktiskt lite rädd, hur kan människor vara så fulla av hat, eller är det kanske bara okunskap? Hur många av de som röstade på SD vet vad de står för? Hur många av dom som har röstat på dem har läst deras valmanifest? Jag tror faktiskt inte att det är så många.

Det kanske är något som låter bra för stunden, ett tal som tilltalar er. Men snälla tänkt ett setg längre, ta reda på information!


Jag måste bara få föra fram min ilska till de som inte röstade också. Hur fan tänkte ni?!

Nej, usch och fy. Ett främlingsfientligtparti har INGENTING i vår riksdag att göra!




Kommentarer
Postat av: Johan

Säga vad man nu vill om SD men om de inte har någonting där att göra...då har inte heller V och KD det.



Folk har rätt att tycka precis som de vill och riksdagen ska spegla det svenska folket. Riksdagen har en skyldighet att enas precis så som vi "vanliga människor" tvingas göra i verkliga livet.

2010-09-20 @ 13:12:58
Postat av: sophie

Alla har rätt till en åsikt och Sverige är ett fritt land. Enligt min åsikt har V och KD mer att göra där än vad SD har. Jag tar avstånd ifrån rasismen och jag hoppas innerligt att det är fler som gör det!



Jag vill inte leva i ett land där inte alla blir accepterade för vem de är. Om vi sjunker så lågt att vi dömer en person efter ursprung och religion är vi inte bättre än Hitler.

2010-09-20 @ 13:20:01
URL: http://nummer20.blogg.se/
Postat av: louise

jag håller med dej, det är tragiskt.



Men samtidigt så lever vi ju trots allt i ett demokratiskt land som du själv säger där allas röst räknas. tyvärr fick dom med god marginal över 4% och även mer än KD och V om jag inte minns fel? Att då inte de andra partierna ska sammarbeta med SD trots att vissa dumma svenskar röstade på dem, visar ju hur odemokratisk politiken är. De säger att alla är lika mycket värda men tydligen räknas inte SD eller de som röstade på dom, in i den kategorin. Det känns lite som att det är demokratiskt så länge dom får som dom vill. Om du förstår mej?



Dock har SD inte de bästa åsikterna, men jag tycker det är dåligt att de andra partierna vägrar att lyssna på de som ändå röstade på SD.



Hade jag nu varit någon som brann för SD hade jag blivit otroligt sårad. Vilket dom kanske förtjänar, men jag tycker de andra partierna blir dubbelmoraliska.



Vad jag tycker om partierna ser jag dock till att lämna utanför. Så gott jag kan. :)

2010-09-20 @ 14:03:25
Postat av: Anonym

Herregud...Kan man inte i demokratins namn vara emot massinvandring utan att kallas för rasist?

2010-09-20 @ 14:49:27
Postat av: sophie

Anonym, du verkar vara en av demsom inte har läst på ordentligt. Massinvandring är EN av sverigedemokraternas ståndpunkter och är en av dem som gör dem främlingsfientliga och även rasistiska. Sveridemokraterna använder sig av förvriden fakta på sin hemsida. Sverige tar INTE emot fler invandrare än vad andra europeiska länder gör. Dock tar vi emot fler asyl och anhöriginvandrare. Fler länder bör höja kvoten för asylsökande. Vi har inga krig, vi bör hjälpa folk som är utsatta för det!



Vidare kan vi gå in på det faktum att SD är ett nationalistiskt parti som inte bryr sig om resten av världen. Partiet vill lämna EU och är väldigt negativt inställda till FN,om Sverige ska genomföra Sverigedemorkaternas politik måste vi lämna FN. Och att de är emot Islam kan ju ingen a missat?

2010-09-20 @ 16:23:23
URL: http://nummer20.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Läs vad Katrin har skrivit på sin blogg..lite tänkvärt e de allt!! Men ja de e en tragiskt situation..över 10% i Skåne.

2010-09-20 @ 20:03:47
Postat av: sophie

Bra skrivet av henne.. stämmer ju

2010-09-20 @ 21:23:54
URL: http://nummer20.blogg.se/
Postat av: Cattis

Haha bra debatterat soffan! 10 p!



Håller inte med dina läsare någonstans. SD:s åsikter är motsatsen mot demokratiska. Att få rösta på dem om man vill krävs i en demokrati, men att andra partier ska främja ett odemokratiskt samhälle genom att samarbeta med SD ser jag inget demokratiskt i. Nä, rasism ska motverkas, finns inget skyddintresse där inte.

2010-09-24 @ 01:26:45
Postat av: Jimmie Åkesson

Jag tycker det är en väldigt pinsam och typisk sandlåde nivå på hela din sammanfattning. Det du säger i dina påståenden om att vi i SD skulle vara rasister, vad har du för grunder till det? Förvisso så har SD varit väldigt främmlingsfientligt av sig. Men det är historia, vi har rensat samtliga av dom som du kallar rasister från vårat parti. Vi vill att dom som kommer till Sverige ska anpassa sig efter våra lagar och inte tvärtom. Och om dom anpassar sig, så givetvis så ska dom få asyl. Vi vill frysa invandringen till sverige under en viss tid så att vi kan fixa jobb och ta hand om dom som redan kommit till sverige och är svenska medborgare. Det finns dessutom inga jobb kvar eftersom att reinfeldt och company inte lyckats fixa mer jobb i sverige. Om vi fortsätter ta in invandrare i samma utsträckning som vi gör i nuläget. Vad tror du själv kommer hända med vårat Sverige om vi inte kan erbjuda dom jobb? Folk kallar oss rasister för någon som vårat parti en gång i tiden har varit. Varför hör man ingen kalla vänsterpartiet för kommunister. Historiskt sett så har kommunister dräpt mer människor än vad nazi gjorde. Och det är stor skillnad. Moderaterna var långt tillbaka i tiden även dom kommunister. Det du ska göra är att acceptera oss i nuläget vänta och se vad vi kommer att utföra med dagens Sverige. Innan dess är det väldigt naivt av dig lilla flicka, ja rentav rasistiskt att kalla oss rasister när vi klart och tydligt sagt vad vi står för. Istället för att läsa Aftonbladet bör du kolla på dom politiska debatterna så du får dig lite allmänbildning dumma flicka.

2010-09-30 @ 22:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0