9 April

Idag gick jag till stranden å tog det lugnt i ngn timme innan skolan börja, passade på att göra läxan i solen. haha Jag träffade tyskarna ifrån första dagen (de som inte kan så mkt engelska..) de har lektioner på förmiddagen, därför man inte ser dem i skolan =P Jag har lektioner 14.15 - 17.05 ons till fre.. å 12.45 - 17.05 på mån å tisdagar.. En lektion är 40 minuter, men man slår alltid ihop två lektioner, så man har en lektion i 80 minuter :)

Vi hade redovisning idag igen och det gick bra, jag och en tjej (som jag inte minns namnet på..) redovisade om Adidas :)
På första lektionen hade vi "speed dejting" Hann prata med typ halva klassen, de andra får bli nästa gång.. Bästa var killen ifrån Österrike för där pratade vi enbart fotboll i typ 7 minuter eller hur länge det nu var. Har även kommit fram till att vi har en kille ifrån Brasilien och två tror jag det är ifrån Spanien :) Det svåraste är faktiskt inte att förstå engelskan, utan det är att förstå alla accenter, som tex spanjorerna.. haha

Idag hängde jag med en kille ifrån Tyskland, as skön haha.. Han är lite borta men sjukt rolig!

Imorgon ska jag till Wet n Wilde som är en vattenpark.. Jag ska åka med en kille som heter Alex å hans kompisar.. Alex bodde här när han pluggade på Ef, nu pluggar han på universitetet här i Brisbane :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0