7 April

Idag tog jag bussen in till stan för att strosa runt lite, fick ett erbjudande om att klippa slinga håret och en massa saker (som i vanliga fall skulle kosta ca 5-6000 kr) för ca 600, så nästa vecka planerar jag att gå till frisören! Jag har även köpt en hårborste, haha har inte haft ngn de första dagarna =)

Efter det gick jag till stranden som ligger mitt i stan och tog det lugnt ngn timme innan jag gick till skolan. Som jag skrev var vi 5 nya igår, men vi är INTE en klass.. Som ny gör man ett placeringstest och sen hamnar man i en klass som redan finns.. Jag och de Norska killarna är på samma nivå, men går i klasserna bredvid varandra, vi hade dock våran sista lektion tillsammans då klasserna var ihopslagna. Jag och Janina (finländska tjejen som också bor här) har samma spin lektion (Advance discussion) hon går i den klassen osm Erik å Viggo hamnade i så vi hade även sista lektionen tillsammans, kul :)

De flesta som är här just nu har varit det i flera månader! Iaf de som jag har pratat med.. Janina har varit här sen september tror jag det e.. Jag kom i samma klass som den enda svenska tjejen här, Kajsa. Och sen är det två tjejer ifrån Norge Och en kille ifrån Tyskland.. De andra vet jag inte vart de är ifrån för de pratade jag aldrig med (hade bara två lektioner idag och en var med den andra klassen..) Träffade en kille Ifrån Danmark också, Filip.. Under lektionen med andra klassen var det grupparbete, Jag bildar en grupp med de två Norska killarna och en kille ifrån ehm Slovakien tror jag det va kommer tyvärr inte ihåg vad han heter (hur kan jag vara så dålig på namn?) men han var iaf jätte trevlig, han som alla andra har varit här i flera månader.. haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0