6 April

Idag hade jag min första skoldag! Haha om man nu kan kalla det för skoldag =P Doug följde med mig för att jag skulle hitta och jag köpte ett busskort för en månad, ca 1300 kr!! Ruinerad redan första dagen =P haha
Jag gick iaf till Skolan sen och vi var 5 nya som började idag, 2 tyskar som var gammla (typ 30) tjejen kunde typ inte ett ord engelska och killen kunde lite.. Sen var det två Norska killar som var väldigt duktiga på engelska och som båda var väldigt trevliga.

Vi fick börja med att gå en runda med Roland (som är aktivitets ansvarig) och sen fick vi en massa information om skolan.. Vi fick sen kompletera våra test som vi gjorde innan vi åkte med en muntlig del. Och sen var det klart, jag är en C1:a.. haha tydligen en av de högre nivåerna, men har man japaner och kineser att konkurera med så kanske inte det är så konstigt? haha Jag valde även ett extra ämne som jag kommer att ha en (två?) gånger i veckan.. Advance discussion fick det bli, jag ville ha grammatik men den klassen var tyvärr full! Så det blir nog bra, (har ingen aning om vad det är :D)

Efter skolan tog jag och de Norska killarna och undersökte stan lite, vi behöver bara gå över Victoria bridge så är vi framme, tar ca 5 min! Vi gick runt ett tag innan vi satte oss på en uteservering och tog en öl, sen gick vi vidare och sen blev det lunch. Killarna åkte tillbaka till "the resident" haha vad heter det på svenska? De bor iaf inte hos värdfamilj som jag gör utan de bor själva. Jag valde att vara kvar ute i solen ett tag innan jag åkte hem och sov, ruskigt jobbigt att gå upp 05.45 kan jag lova :)

Imorgon börjar jag 2.15 p.m. Så har en rejäl sovmorgon! Har planer på att åka med en City Cat vilket är en båt som åker på Brisbane floden, kan bli kul =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0