19 April

Helgen har spenderats i en liten stad som heter 1770! Och huvudmålet med vistelsen var självklart The Great Barrier Reef!! Vilket var en otrolig upplevelse!

Fredagen startades tidigt med en bussresa på ca 6 timmar, med ifrån EF var jag, Eirik & Vegard(de två norska killarna), Tobias och de två tyska människorna ifrån första dagen. Jag delade rum med de 3 förstnämnda.. Alla som var med var väldigt trevliga och vi hade väldigt kul tillsammans även om de var upp mot 40 år! Men de som vi hade helt klart roligast med var 4 kanadensiska tjejer som var i samma ålder som oss!

När vi kom fram till 1770 tog vi en tripp på ca 3 timmar med små varianter av motorcyklar, typ som mopeder (de gick bara i 80km/h) så var inte orolig mamma! Det var riktigt coolt och vi stannade vid vägkanten och kollade på kängurus och solnedgången:) Efter det åkte vi å hade middag och på vägen tillbaka till resorten där vi bodde sa vår chaffis (som förövrigt var sjukt skön) "nu ska vi förbi en Drive-through shop" och vi alla kollade lite konstig å undrade var det var för ngt "åhh det är väldigt vanliga här i Australien, ni ska få se" och helt plötsligt stannar vi inne i en butik typ systembolag, så det var bara att hoppa ut å köpa det man ville å sen åka vidare! haha sjuk idé men man behövde iaf inte gå så långt :P Vi åkte sedan hem och vi hängde på kanadensarnas rum men blev en ganska tidig kväll eftersom att vi skulle iväg dagen efter.

Haha ruskigt cool

Kanadensare, Norrmän, en Tysk och en Svensk :)



På lördagen var det tidig uppgång och iväg för en heldag till havs! Alla blev starkt rekomenderade att ta sjösjuke tabletter och jag tror att de flesta tog dom.. Vi klev ombord på båten och jag Eirik Tobias och Vegard bestämde oss för att sätta oss uppe och ute (pga vädret, det var väldigt vågigt.. ville de inte ha så många där uppe tror vi var 12 st..) Båtresan tog ca 1½ timme och det var sjukt vågigt, SJUKT var ordet.. haha trodde att vi skulle kantra ett par gånger :P Det gjorde iof inte mig så mkt för jag somnade och sov mestadelen av resan.. När vi kom fram gick jag ner och pratade med tjejerna som hade suttit inne och de frågade om ngn där uppe hade blivit sjösjuk, "ehmm jag sov men jag har hört rykten om att 1 blev det.." varpå de säger att ca 80% av alla som satt där nere hade blivit det.. haha så sjukt äckligt, är glad att jag valde att sitta där uppe! haha.. Vi startade med en promenad på en ö och då regnade det tyvärr vilket gjorde att det var väldigt kallt.. Tillbaka till båten (då sprack det upp och blev riktigt bra väder) vi åt lunch och sen var det dags för vårat dyk! jag gjorde ett scuba dive! Sjukt riktigt coolt var det :D synd att man inte har dykcert för det hade varit awesome! Fick iaf se sköldpaddor och alla regnbågensfärger på fiskarna.. vi matade dem och det var fiskar överallt!! så vi kunde klappa dem, haha lite konstig kännsla att sitta på havetsbotten å klappa stora fiskar :) Efter dyket tog vi och snorklade lite innan båten åter åkte till 1770 :)

Vegard spanar efter fiskar



Hem en snabbis innan vi åkte förbi Drive-through shoppen och sen till middagen! Party the hole way.. haha men efter middagen hände det som jag har fasat för hela resan!!! En orm dök upp precis vid bussen... jag fick panik, haha och Eirik tog min kamera och tog kort på den haha.. usch usch, ryser fortfarande av tanken :P
Vi chillade iaf lite på rummet sen och efter det åkte vi till typ en pub/klubb.. och vi hade riktigt kul! Det tog typ 5 min att gå dit så när de andra gick hem tänkte jag "äsch jag kan stanna ett tag det tar ju ingen tid att gå hem" bara det att jag kom å tänka på den där ormen så hittade en kille som bor där som följde mig hem, tror aldrig han har haft så kul för att skrämde mig var 5 meter, hoppade till lite å skrek snake vilket gjorde att jag fick panik hela tiden. Han påstod att han aldrig har varit med om ngn som var så lättskrämd.. haha ojdå.. Vi gick iaf förbi mitt rum och hämtade upp killarna och sen gick vi ner till stranden och kollade på stjärnorna!! Var riktigt grymt, har aldrig varit med om en sån fin stjärnhimmel!

Jag och Kayla :)



Söndag, upp och iväg. haha Några timmar på stranden innan vi begav oss tillbaka till Brisbane igen.
En AWESOME helg! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0