13 maj

Eftersom att mamma klagar på dålig uppdatering så får jag väl ta och slänga in ett inlägg innan jag går och lägger mig.. Anledningen till att jag inte har skrivit ngt om Fraser Island innan är att jag kom hem idag, vi drog på en 3 dagars tur så blev lite senare än vad vi hade beräknat.. men sjukt underbart var det! sjuuuuuukt bra

Fraser Island är den största sandön i världen och ligger omkring 200 km norr om Brisbane och är absolut ngt man bör besöka! för mer info kan ni läsa HÄR

Vi var ett gäng på 20 st som drog tillsammans i 3 bilar, jag och Martine hamnade i en bil med en Italienska och 4 Kanadensare! Ett riktigt härligt gäng:) Vi besökte många olika turistgrejer men sjöarna var helt klart bäst! haha (bilder kommer..) tyvärr kan man inte bada i havet pga av alla hajar men sjöarna "fresh lakes" var helt underbara! I måndagas regnade det vilket var lite segt, men var uppbehåll när vi satte upp tälten så det var skönt iaf, men var lite små jobbigt att laga mat ute i regnet, men det gick och vi hade en myskväll tillsammans med några dingos som valde att göra oss sällskap. Colin sprang runt och skrämde upp mig "Sophie it's a snake in our tent!!" förövrigt var han en riktigt skön lirare! Han och hans flickvän (de var två av kanadensarna) har varit tillsammans i 10 år nu, de blev tillsammans när de var 14!! det är sjukt.. haha

Tisdag var en riktigt härlig dag! Bra väder och underbara platser som vi besökte kvällen var också nice, vi grillade hamburgare och drack vin medans vi kollade på stjärnorna och jag å Martine hamnade i en väldigt djup diskussion med en engelsman om prinsessan Diana och sen om människor i allmänhet tills hans kompis tyckte att vi skulle rycka upp oss och byta ämne! haha

Onsdag var soooool och åter sool så vi var vid två olika sjöar innan vi begav oss tillbaka till Hervey Bay efter 3 mkt lyckade dagar! Jag har absolut fått vänner för livet så nu måste jag ta en rundresa till London, Italien, Kanada, Tyskland å aa vart nu folk kom ifrån.. :)

Haha jag känner att det här inlägget verkligen inte ger rättvisa till allt vi gjorde och hur underbart vi faktiskt hade det! Det kommer lite bilder imorgon (hoppas jag) om jag orkar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0