Okej, ett försök till en resumé :)

Förra söndagen körde pappa mig till Enköping där jag mötte upp Linn och Jeff och därifrån startade vi våran resa till fjällen! Jag hade ju aldrig träffat Jeff innan, men jag insåg väldigt snabbt att vi hade samma sjuka humor! haha, det blev mkt skratt påvägen upp =) När vi väl var uppe, fick vi stugan packade in allt, mötte upp de andra och sen drog alla till badhuset förutom jag och Linn som ist åkte pulka och lekte i snön, det var kul :D





På måndagen klev vi upp tidigt och begav oss ut i backen.. Min smarta vän Linn hade självklart glömt liftkortet (det insåg hon när vi stod i kön) så det var ju bara att åka hem och hämta det igen, haha.. men sen var vi igång igen och det blev ett par åk innan vi var tvugna att åka hem och värma oss! Vädret var jätte fint, blå himmel, vindstilla och sol.. men det var ca 20-25 minus på toppen, så det var ruskigt kallt! Efter en lunch hemma blev det mer skidåkning och sen hamnade vi på Afterskin :) Jag, Linn, Fredrik och Stonse och det blev en del kannor och hotshots! :D Jag och Linn blev vänner med bandet som spelade och fick deras skiva, haha.. och jag blev även vän med Marcus (bartendern) som var en mkt trevlig filur :) Vi var kvar tills efter stängning och sen åkte vi hem och åt, å efter det blev det strömavbrott i hela Idré, haha! Lite lätt segt.. men vi tände en massa ljus och efter en stund var elen tillbaka:) Då begav vi oss upp till Jeffs kompisar som hade en stuga typ 10 min ifrån oss och bastade, myspys :) Och sedan var det utgång, vi gick till utsikten och hade kul, bandet som lirade på afterskin spelade även nu och självklart var det Marcus som stod i baren :) Även här stannade vi tills de hade stängt och sen var det hem för att få lite sömn.

 Tisdag: Gick vi upp vid 8 lite trötta, men taggade för skidåkning. Vädret var lika bra som dagen innan och det var fortfarande sjukt kallt! Skidåkning för hela slanten och sen mötte vi upp Sofie och hennes kompis på afterskin.. de gick ganska tidigt för att de var otaggade så jag och Linn körde all in! Haha vi stod på varsit bord med varsin kanna i handen och dansade tills vi var de enda kvar på stället! Vi träffade även Denice, en sjukt härlig tjej=) Efter Afterskin gick vi hem till några och badade bubbelpool, ruskigt nice :D påväg hem hälsade vi på Carlsson och hans vänner som stod och lagade middag, de blev nog ganska förvånade när vi rammlade in där :D När vi kom hem runt 9 undrade alla våra kära vänner vart fan vi varit, men det gjorde inte så mkt.. Det blev mest en massa skratt åt mig och Linn som inte var helt med i matchen.. haha :D Vi fick mat i magen och nya kläder och sen gick vi hem till Denice, där vi bastade och festade hela natten lång :D Linn begav sig hem runt 2 och själv kom jag hem vid 07.50, haha! Det var ingen riktig idé att gå och lägga sig då, så det fick bli lite frulle å sen begav vi oss ut i backarna!

Onsdag: Alltså ut i backen ganska trött, men jag antar att det är så det ska vara! En skiddag i kallt underbart väder, en tupplur på dagen, mer skidåkning å sen var vi och hälsade på Jeff å hans vänner som körde afterski på Charlies.. haha de skrattade åt oss när vi kom.. konstigt va? haha sköna grabbar det där :) Sen blev det middag hemma och Bastu uppe hos Carlsson, vi satt där å chillade ett tag och det blev en liten återställare i form av Jäger och Öl = bäst i fjällen ;D och sen gick vi hem och sov :)

Torsdag: Ut i backen, åkte lite.. kom hem runt 1 och åkte sen med Jeff till idré by för att handla nyårs maten :)  Hem igen och börja med alla förberedelser, det var jag Jeff och Linn som hamnade i köket (och även Stonse som gjorde efterrätten) och vi gjorde skagentoast till förrätt och fläskfilé med klyftpotatis till varmrätt, sjukt gott :D En mycket trevlig middag blev det med många goda drinkar och sen begav vi oss upp till Carlsson och de andra och hade ett mycket trevligt nyår! Jag Linn och Jeff var de som var kvar till slutet och när vi tillslut kom hem dog vi av skratt, det stod stekpannor utanför huset, inne i huset såg det ut som ett bombnedslag och när vi kommer in i halen är det första vi ser en skylt där det står "varning isigt" fyllona som kommit hem tidigare än oss hade snott med sig den på vägen.. haha så jävla sjuka :D Jeff går in på toan och skriker att vi ska komma, då har Jennifer lyckats förstöra hela toan, haha det såg faan förjävligt ut=P SJUKT roligt :D



Fredag: vi vaknade upp väldigt trötta, men jag och Linn begav oss ut i backen iaf.. vi var dock inte ute så länge då det blåse som faan, stod man på toppen höll man på att blåsa omkull så det fick bli lite skidåkning och sen hemgång till värmen.. sen gick vi till pizzerian och åt! haha han som jobbade var sjukt rolig och snäll, så det var kanon =) Sedan gick vi till badhuset, då hängde även Jeff på och badade bubbelpool.. sjukt skönt, precis vad man behövde :) Efter det gick vi hem till Carlsson och dem igen och chillade, kollade på harry potter och drack öl, inte för att jag drack så mkt.. men det var nice :) Hem å äta glass BJ, och flumma runt.. (vi är loranga masarin och dartanjang) och sen gick vi och la oss.. :)

Lördag: och sista dagen.. Uppe relativ tidigt och ut i backarna! Chill med choklad på charlies och sen till ica för att inhandla chips och godis:D haha Hemma blev det mkt chill, packning och så spelade vi rapakalja kuul :) Vi kollade på harry potter också (och dreglade över Robert Pattinson) och svullade chips :D Det spårade lite framåt kvällen med vi hade kul. Bor man i dräggbyn får man vara ett drägg! haha

 

Söndag: Och hemgång :( Precis som ditvägen var det jag, Linn och Jeff i en bil.. haha vi hade kul :)

 

En vecka full av inpulsiva saker, skidåkning, festande å aa allt.. Har haft riktigt kul :) Även kul att få lära känna en massa nya roliga människor! Tack för en grym vecka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0