Either we heal, now, as a team, or we will die as individuals.

"Impossible is nothing"


Match imorgon.. Västerhaninge borta.. En sista match som är avgörande.. avgörande för allt! Vilka som blir seriesegrare, vilka som ska få spela SM och vilka som ska få kvala upp till Riksserien..

En match som det är nödvändigt att vara nervös inför? Självklart! Jag är nervös inför alla matcher jag spelar, så det tror jag bara är bra.. men det måste vara positiv nervositet, det ska vara nervöst så att man blir taggad.. inte nervöst så att det låser sig! Detta är det enda hinder jag ser som kan få oss på fall. Ormsta/DE's damlag som har en medelålder på ca 17,3 år.. på matchen imorgon är medelåldern ca 16,4.. vi kan nog lätt bli för nervösa.. det som jag tror är viktigast är att vi inte fokuserar på det. I vårt lag är vi ganska bra på att fokusera på nervositeten "shit vad nervös jag är" "är du nervös det är jag" "hon e jätte nervös blabla" m.m.


Varför inte bara strunta i allt det? Vi fokuserar på matchen, varför ska vi bry oss om ngn distriktsmupp är och kollar på oss? Vi borde vara vana.. vi är ett av Stockholms bästa lag.. självklart vill "höjdarna" komma och kolla på oss.. om vi fokuserar på oss, på vårat spel och alla gör SITT jobb kommer vi att vara oslagbara, vi vet att vi kan.. så varför inte plocka fram det imorgon.. visa att ett lag kan gå ifrån ingenting till att vinna div 1 på bara två år! Fan jag tror inte att ngn förstår vilken bedrift det är.. jag tror inte att vi förstår det själva.. oavsett hur det går imorgon så ska vi vara stolta över det som vi har åstadkommit! Vi är ett grymt lag, hela laget består av enastående individer "Det är inte en spelare som gör ett lag, utan det är ett lag som gör en spelare".. det stämmer väldigt bra! Vi får fram det bästa ur varandra och utan vår sammanhållning kan jag lova att vi aldrig skulle ha nått såhär långt, vi är ett lag som har roligt tillsammans, och det märker man av tydligt på spelet!


Matchen imorgon kommer bli kul, riktigt kul! Kom igen nu brudar så visar vi vilka som är bäst ;)


"Blåmärken försvinner men poängen de består!"


För att avsluta så visade sportchefen ett "tal" för oss idag som jag faktiskt hade glömt bort.. men grymt är det så lyssna!=)


Kommentarer
Postat av: Olivia

Kom igen nu vinner vi!!:D Riksserien here we come

2009-03-01 @ 09:39:56
Postat av: Hanna

man blir typ ledsen när man ser videoklippet nu :(

men nu tar vi guld på hovet :D

2009-03-01 @ 16:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0