Djurgården 2009

Dags att gör min bloggdebut.

Satt nyss och kolla runt på youtube och hittade en ihopklippt film med Djurgårdens mål från höstsäsongen 2008 i fotboll. Efter att ha sett ett par mål kännde jag mig tvungen att presentera min syn på hur nästa års startelva bör se ut. Här kommer den:

Pa Dembo Tourray - Självskriven etta med en bra back-up i Wahlström.

Backlinje från höger:
Patrik Haginge - Högerbacken som anlände från Örebro SK så sent som förra säsongen tror jag går mot en riktigt fin säsong. Efter att ha nu gnuggas hårt under försäsongen tror jag att det defensiva tänket som präglade hans spel förra säsongen i år kommer vara utbytt mot ett mer offensivt tänk.

Peter Magnusson - Den reslige mittbacken från Vasalund var det minst kända nyförvärvet av de 5 som införskaffades förra säsongen, men kanske den som överraskade mest. Förhoppningsvis kan han ta sitt spel till ännu en ny nivå i år.

Toni kuivasto - Den alltid säkre finnen är som vanligt given i Djurgårdens startuppställning!

Jan Tauer - När tysken sätter fart på sin kant är han, i sina bästa stunder, en fröjd att se. Dessutom saknar Djurgården i skrivande stund en vänsterfotad back-up till Tauer, något som bara stärker tyskens aktier till en startposition i klubben.

Defensivt mittfält:
Martin Andersson - En av allsvenskans bästa tekniker! Och då menar jag inte i det avseendet att han bjuder på det där lilla extra, utan Martin är en otroligt bollsäker spelare som inte stressar upp sig i onödan och har ett fint passningsspel. Kan visa sig bli nyckeln i Djurgårdens spel.

Andrej Komac - Slovenen har länge varit påväg bort från klubben med med januari fönstret nyligen stängt ser det alltså ut som att han blir kvar. Om firma Jeglertz/Lukic kan få igång Andrej kan han tillföra mycket i spelet, och på så sätt avlasta Andersson i uppspelsfasen. Om Riihilathi skulle bli frisk och fit for fight är han absolut en man som konkurrerar för startelvan, dessutom ska inte Prince Ipke Ekong glömmas bort. Konkurransen är stenhård!

Offensiv Mittfältare:
Daniel Sjölund - Saknaden var stor efter Daniel förra säsongen som han till stora delar missade p.g.a. sjukdom. Visade under höst säsongen att han är en mittfältare av hög allsvensk klass och i år hoppas jag att han tar det där sista steget för att kunna kallas "etablerad". Möjligt kaptens ämne i år.

Anfall från höger:
Mattias Jonson - Ja jag vet att vissa börjar gnälla nu, han är bara skadad. Men om man tittar på en resumé från förra säsongen så inser man snabbt hur mycket Mattias Jonson betyder för Djurgården, främst med sin inställning och ledaregenskaper. De matcher han nu missar har vi en självklar ersättare i Sebastian Rajalakso.

Johan Oremo - Landslagsmannen, Mikael Dahlberg, petas i mina ögon alla dagar i veckan till förmån för Johan Oremo. Oremo är en målskytt av hög klass, är 100 % säker på att han vinner den interna skytteligan i år, och om DIFs spel stämmer, varför inte den allsvenska skytteligan?

Christer Youssef - DIFs enda nyförvärv hittils är i mina ögon precis vad laget behövde. En vänsterfotad vänsterytter som gillar att utmana och ofta bjuder publiken på en extra fint. Djurgården ska spela en offensiv, sprudlande fotboll med massor av mål, där passar Youssef perfekt in!

Här har ni alltså mitt förslag på hur man bör mönstra Djurgårdens IF säsongen 2009. Och antagligen insåg ni redan i början att det här inlägget inte är signerat Sophie.

/ Micke Johansson

Kommentarer
Postat av: Cattis

Applåder! Mycket stark debut.



Efter denna inledning förväntar vi oss att du skaffar en egen blogg. Förslag:



Mickekanon.blogg.se

Mattli.blogg.se

Jockococo.blogg.se

Cattisbrorsa.blogg.se



Nå, vad sägs?

2009-02-16 @ 21:18:26
URL: http://vitanova.blogg.se/
Postat av: Olivia

Intressant inlägg :P

2009-02-16 @ 23:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0