Finlandia

I onsdags bar det av, det var ett taggat gäng som möttes upp vid Mörbybadet för att tillsammans starta en resa till Finnelandet. En resa som innehöll det mesta, mest hockey och skratt!
Vi åkte Silja ifrån Värtahamnen och resan kan väl inte börja bättre än vad våran gjorde, vi startade nämligen med buffé, och vi älskar mat!
Så en massa mycket mat senare begav vi oss på till kaptenen för att säga hej och få lite info om hur man styr båten m.m. mycket trevligt! Vidare var det spel på maskinerna, karaoke, umgänge och en massa skratt som stod på menyn! och när jag och Malin begav oss till våra lyxhyttar trötta som få, mötte vi Svante. Svante var en man med humor och sånt gillar vi, så där stod jag och as garva åt honom innan vi gick in till oss. Väl i hytten insåg jag att ingen av oss hade tandkräm, och eftersom att ingen annan i laget var nere vid hytterna fick jag snällt gå ut och ropa på vår nyfunne vän, Svante.. som tur var hade Svante en oöppnad tub som jag och Malin fick ta del av! Vilken life saver lixom!! :D

Jag fick ta över ist för kaptenen!


Torsdagen spenderades genom att komma till Finlandia, åka till hotellet och sen till ishallen för å lira match, det blev en promenadseger för oss och en viss nummer 20 fick pris för fair play, haha.. hör på den va.. =P
vidare åkte vi och kollade på Finland - USA, Det var en ganska så seg match som USA vann lätt och det var sedan skönt att åka till hotellet å svulla mackor me Ollebolle, Malin och Lina =)

Bebbelainen innan match =)



Långfredag och vi taggade järnet och vann båda våra matcher, vi var även och kollade på Sverige - Ryssland och fick bli tv-kändisar då vi zoomades in, Sara lekte japan och fotade en massa och aa, vi hade lika kul som vi alltid har tillsammans =) Vidare till hotellet där vi bara chillade.. Några tog en promenad och jag satte mig nere vid ledarna som satt och åt sniglar, de försökte övertala mig att smaka, men uscha nej sånt är nog inget för mig! Men det var trevligt att sitta å snacka skit med dem å dricka kaffe... Efter var det kvällsfika och sen satt jag och nåra tjejer och snackade och skrattade enda tills kocken kom för att låsa rummet vi satt i, så gick vi och la oss för att orka dagen efter :P

Lördagen tillbringades självklart också i ishallen där vi lirade två matcher och vann båda vilket gjorde oss till cupsegrare! Sjukt bra jobbat brudar! Är riktigt stolt över oss :D, bäst är vi!! =)
Sen vare chill på hotellet, vi satt och gjorde klappsagor, haha det var skojj! Men det spårar ganska lätt det där,,, men det gillar vi!! :D När vi sedan skulle gå å lägga oss spårade det lite då Empa å Bebe blev utelåsta och idominmonstret speceling sprang runt och knackade dörr!

Jag och Sivan under prisutdelningen =)



Söndagen började med en All star match då vi som segrare fick möta ett hopplock ifrån de andra lagen, självklart vann vi den matchen med =) Sedan hoppade vi på båten som skulle ta oss hem till härliga Sverige igen... Buffé, maskiner, karaoke, skratt och annat var det som förgyllde båtresan även den här gången!

Jag och Bebbeliten dansar =)



Tack för en härlig resa och turnering brudar!



 



ODElainen ODElainen hoppsan en sån dag! <3

Kommentarer
Postat av: Oliva

Skoj skoj:D

2009-04-14 @ 18:48:26
Postat av: bebbooo

japaner? är det inte kineser som fotar? hahah :D

2009-04-14 @ 19:28:43
Postat av: Laura

haha jaa både kanse:P tydligen målvakter också:D

2009-04-14 @ 19:33:13
Postat av: sophie

Haha det är nog båda bebbo.. japaner fotar iaf ;D haha

och LA U RA, länka till din blogg ;)



å olsson klart det det var skoj ;)

2009-04-14 @ 20:26:34
URL: http://nummer20.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Hahaaa...nää kineser fotar inte! :) Det är juh Japan som är ett teknik land och japanerna som har råd att resa. Kineser bara lagar mat, rapar, spottar och kan inte stå i kö.

Det va kul att ses hörru, det lilla som blev av. Du valde juh Muminland före mig :( Helt rätt men lite trist att det skulle krocka. Vi får ses i sommar, lär få nog av varandra på Lidö ändå ;) Kram

2009-04-14 @ 22:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0