Krig ?

Jag skrev ju om ett krig igår.. ett krig som jag inte riktigt förstår mig på.. kanske är det för att typ den enda informationen vi har fått är den via tidningen? mkt möjligt...

Det handlar iaf om vallentuna hockey vs konståkningen.. mesta dels iaf, ormsta kanske har smygit sig sin på sidan om... ODE DAM har iaf halkat in på ett bananskal? först fick vi läsa en insändare av jerry som skrev att vbk klassifierar oss som ett junior lag osv. haha klart man blev sur.. sen ngn timme efter läste jag i steget en insändare av bla. Linus som beskriver att fallet inte alls är så och att jerry inte äns har pratat med oss, och att våran kära sportchef (heja Mats! :D) ställer sig helt utanför det här..
Då är frågan vad man nu ska tycka och tänka.. jag gillar inte konståkningen.. det har jag inte gjort sen jag slutade och jag står nog fast kvar på den sidan..
Sen är jag faktist mkt tveksam mot både ormsta och vallentuna hockey.. visst att vi är Ormsta, men som sagt det skulle lika gärna kunnat varit Vallentuna och det är sagt att vi ska få lika mycket istider ifrån båda klubbarna, varför går då vbk in och kräver pengar för de senaste årens istider? och det skulle ju vara bra om vi kunde få några tider.. de enda tiderna vi får är onsdagar kl 21 och typ söndagar 09.30.. båda i b-hallen, kul... Jag har hört att folk har sagt att vi borde träna alla tjejer tillsammans m.m.... hur fan får dom ihop det? ska vi va typ 60-70 st samtidigt på isen? och ska vi träna tillsammans med C-tjejerna.. jag har då aldrig hört några som sagt att A-laget och hockeyskolan borde träna tillsammans.. det är ju precis samma sak..
Kanske är det för att de inte vet, eller kanske de inte förstår sig på dam/tjej hockey.. men ett lag som har rikte på riksserien borde kunna få någorlunda bra istider och tillräkligt många ispass i veckan så att vi kan utvecklas mer.. för att vara ärlig så är inte passen kl 21 så bra...

Som sagt. jag har inte så mkt info om "kriget" utan jag skrev som jag har förstått det, rätta mig gärna om jag har fel.. :) tjupp


Kommentarer
Postat av: aliiice

bra snack sophie!!

jag tkr att a-lagen/et borde vara lagvärdar på damernas matcher?!!;P

2008-10-31 @ 17:15:22
Postat av: matilda

tjaa! kolla in och kommentera min blogg! ;):)

2008-10-31 @ 17:21:22
URL: http://matildaabergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0