Livet är inte slut, det har precis börjat.

Bara för att man tar studenten slutar inte livet.. det är ju bara början.. början på ngt nytt!
Visst jag kan förstå er.. den här trygeheten man har haft.. ja menar man har gått i skolan i nästan hela sitt liv, det är ngt man kan.. en rutin man är van vid.. man går dit och umgås med alla sina kompisar.. och det är såklart man kommer att sakna  det.. men jag tror att man kommer att ha kvar de kompisarna man umgås mest med, och de andra kommer ju att ersättas med nya.. man börjar plugga eller jobba och på det sättet kommer man att få en massa nya vänner... så varför ska man då deppa över att man inte kommer att träffa de andra varje dag igen... är det ngn man vill umgås med så gör man det ju även på fritiden. :)

Jag har ett år kvar till studenten nu.. och det känns sjukt... klart jag också kommer att sakna skolan.. men jag ser fram emot nästa år.. och jag ser fram emot alla möjligheter man kommer att ha när man tagit studenten.. såklart man kommer ha panik över vad man ska välja.. men samtidigt, varför inte bara ta det lugnt och njuta av stunden?! om man bara tar det lugnt och inte stressar tror jag att man kommer att hitta det man  vill göra med livet och det är ju det viktigaste.. att hitta ngt man trivs med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0